עקיצות יתושים: כך תתמודדו עם הגירוד

עפר גדנקן No Comments on עקיצות יתושים: כך תתמודדו עם הגירוד

אתם מרגישים עקצוץ בעור, שולחים את היד לגרד ופתאום מגלים בליטה קטנה אדמדמה שמחכה לכם שם. עקיצות יתושים. כמה קטנות, ככה מציקות. למה הן מגרדות כל כך, למה חשוב לא לגרד, ואיך אפשר להתמודד איתן?

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היתושים הם חרקים מעופפים הניזונים לרוב מצוף פרחים. לצורך ייצור ביצים זקוקה נקבת היתוש לדם יונקים ולכן היא עוקצת בני אדם. כאשר היתושה עוקצת ושואבת את הדם, היא מזריקה לעור שלנו את הרוק שלה, המכיל חלבונים ונוגדי קרישה. כיוון שהחלבונים של היתושה זרים לגוף שלנו, הם מעוררים את מערכת החיסון.
התגובה של מערכת החיסון לעקיצות יתושים כוללת שחרור של היסטמין – חומר שעוזר לתאי הדם הלבנים להגיע לאזור. ההיסטמין שמופרש גורם לדלקת מקומית, לנפיחות ולתחושת העקצוץ והגרד שאופייניות לעקיצות יתושים.
אתם בטח יודעים שלא כדאי לגרד עקיצות יתושים, ושהגירוד רק מחמיר את המצב. גירוד של עקיצות יתושים גורם ליותר אדמומיות ונפיחות, ולפעמים אפילו פוצע את העור. הגירוד גורם להגברת הדלקת בעור, ולכן רק מגביר את תחושת העקצוץ וכך נכנסים למעין מעגל קסמים שמחמיר את המצב. בנוסף, גירוד של עקיצות יתושים עלול להביא לפציעה של העור, ובמצב זה חיידקים מזהמים יכולים לחדור לגוף ולגרום לזיהום.
אך כיוון שבוודאי כבר חוויתם בחייכם כמה וכמה עקיצות יתושים, אתם בטח יודעים כמה קשה לעמוד בפני הצורך לגרד. אז מה אפשר לעשות כדי להקל ולטפל בעקיצות?
תכירו את טראומיל של אלטמן לשיפור ההרגשה במצבים שונים, ביניהם עקיצות יתושים. ניתן להשתמש בג‘ל או במשחה, למרוח את אזור העקיצה .

 



0 תגובות